laatste dag chipata - Reisverslag uit Ommen, Nederland van Alida Slotman - WaarBenJij.nu laatste dag chipata - Reisverslag uit Ommen, Nederland van Alida Slotman - WaarBenJij.nu

laatste dag chipata

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Alida

07 Juni 2010 | Nederland, Ommen

Hallo allemaal!

Hoe is het daar in Nederland?
Ik zit nu voor mijn ingepakte koffer mijn laatste verhaal te typen… vandaag de laatste dag Chipata, dit voelt wel erg vreemd. We zijn hier nu 110 dagen en het voelt raar om hier weg te gaan. Ik ben net met Marijn de arme wijken ingegaan om onze kleding en andere spullen weg te geven, dit was leuk om te zien hoe dankbaar de mensen hiermee zijn. Morgen worden we om 3.30 opgehaald met een minibusje en dan gaan we richting Kapiri, dit is ongeveer 8 uur rijden. Vanaf daar gaan we met de trein naar Dar Es Salaam, die trein vertrekt om dinsdag om 16.00 uur en we komen donderdag om 12.30, dat wordt dus een lange treinreis. Heb er veel zin in. De trein rijdt ook door een wildpark, dus hopen dat we nog wat mooie beesten tegen komen! Vanaf Dar Es Salaam gaan we met de boot naar Zanzibar! Hier zijn we 6 nachten en vandaar uit gaan we donderdag richting Nairobi en vliegen vanaf daar weer richting Nederland!!!

De projecten zijn beiden afgesloten. Voor het hospice project hebben we een project plan geschreven op verpleegkundig gebied, iemand anders gaat het financiële en bouwkundige plaatje rond maken en dan gaat de diocese hiermee naar de bank en dan hopen dat hier in Chipata een hospice gebouwd kan worden.
De lessen voor home based care hebben we ook afgesloten. Bij de laatste les hadden we een taart voor ze laten maken, maar helaas waren hier alleen studenten bij aanwezig. Hierdoor nog een nieuwe les gepland met de caregivers er bij en hierbij afscheid genomen. Vandaag zijn we voor het laatst langs het home based care office geweest en hebben ze daar nog een afscheidscadeau gegeven. Wij kregen van hun een Zambiaanse omslagdoek, erg leuk!

Afgelopen woensdag hebben we de eindpresentatie gegeven aan Father Gabriel. Hierna was iedereen erg vrolijk omdat we alles hadden afgesloten. Donderdag hebben we een afscheidsfeestje van Mirjam gehad, omdat zij vrijdag ochtend naar huis is gegaan. Zaterdag hebben we met de nursing students gezwommen als afscheid. Ook vreemd om afscheid te nemen en je de mensen waar je mee hebt samen gewerkt waarschijnlijk nooit meer ziet. Zaterdag avond met de huisgenoten wat gedronken om afscheid te nemen, was gezellig.

Vanavond gaan we met de groep uit eten als afscheid en omdat Karin jarig is… En ’s avonds komt de bisschop en Father Gabriel om afscheid te nemen.

Ik ga nu nog voor een laatste keer Chipata in!

Heel veel liefs vanuit Chipata!

Ik heb heeeeeeeeeeeeeeel erg veel zin iedereen weer te zien! Nog 12 nachtjes!!! :)

Familie veel plezier met familiedag

• 07 Juni 2010 - 15:20

Jess:

Lieverd!!

wat goed om te lezen! Super mooi dat je die kindjes zo blij hebt gemaakt met je kleding! En voor jou direct een goed excuus om hier weer te shoppen;) Leuke dingen heb je op de planning staan. Heb zo'n zin in dat je weer thuis bent! Heb je gemist!!

Heel veel plezier in Nairobi en tot snel schattie!

kus

• 07 Juni 2010 - 19:39

Gwen :

Hee lieve ali, heerlijk dat het einde in zicht is, voor ons iig ;) Hoop dat het weer lekker is en je nog even kan zonnen in zanzibar. Have fun en tot snel! Dikke kus

• 07 Juni 2010 - 20:00

Mama:

hallo ik dacht laat ik ook een keer zo op jou verhaal reageren.was mooi om te lezen,en een goede trein reis gewenst
    ik had jou vanmiddag al voor de telefoon gesproken,maar dacht na je verhaal te hebben gelezen,kan nu nog een keer reageren,want je komt gelukkig volgende week 19 juni weer,zie er erg naar uit.
    Ma wenst je nog een goede vakantie toe geniet nog van het strand en de mooie natuur.xxxxxxxen een dikke knuffel.

• 07 Juni 2010 - 20:43

Joop Reuvecamp:

Lijkt me een vreemd en zwaar afscheid. Maar het succes van al die toestanden schijnt er te zijn en dat is een felicitatie waard. Voordat je thuis bent, heb je overigens nog een hoop voor de boeg. Sterkte en graag tot ziens.

• 08 Juni 2010 - 13:14

Lammy:

HOI
    Wat een mooi verhaal heb je weer aan ons laten lezen
    Je hebt daar de kinderen blij gemaakt met jouw kleding ,dat is toch een mooi dat ze er zo blij mee zijn en nu nog wat reizen en hopelijk kom je weer gezond en met vol doening thuis .Wens je een goede reis toe
    groeten van ons allen

• 09 Juni 2010 - 08:10

Maris:

Terug komen nu jij zusje!! Ik mis je!! Gelukkig duurt dit niet lang meer ;) Geniet nog even heerlijk van je tijd daar en alvast een goede reis terug gewenst..en dan gaan we als je terugbent gelijk in de opperste hollandse stemming komen met het Nederlands elftal aanmoedigen!! liefs je zus

• 10 Juni 2010 - 14:39

Elsemarijn Stapel:

Hi Lieve Alida,

Oeh nog een paar dagen en dan is het echt gedaan.. Geniet nog heel erg van de laatste dagen in Zanzibar en hopelijk wordt je nog ff heel erg bruin!! Mijn bruinigheid is er wel af als ik terug kom de winter is hier al veel te lang bezig ;) haha!
    Alvast een hele goede reis!!

Liefsx Elsemarijn

• 10 Juni 2010 - 14:48

Marije:

Jeeej, nog maar 1,5 en dan ben je weer terug! Ik kijk er heel erg naar uit! Lijkt me idd heel vreemd om afscheid te moeten nemen met het idee dat je die mensen nooit meer ziet..
    Heel veel plezier de laatste daagjes he! Dikke kus!

• 11 Juni 2010 - 16:38

Miriam Winter:

wat ben jij goed bezig geweest! Leuk om te lezen en geniet van de laatste dagen. Mocht je nog tijd hebben, wij verblijven in Diani Beach (Kenia, kom gerust langs. groetjes Miriam